TREBALLEM EL FORT I EL FUIX A INFANTIL

Per treballar la qualitat del so de la intensitat amb els més petits ho podem fer mitjançant diferents activitats. Aquí us en deixo algunes:

1. Classificació d'objectes: 
La capsa de les sorpreses musicals ens ha portat objectes que hem de classificar amb la intenstitat del so: el fort i el fluix.
Normalment poso tants objectes com alumnes tinc.Aixi tots els nens tenen l'oportunitat de fer sonar un objecte i classificar-lo en fort o fluix. Acostumo a posar joguines musicals, estris d'escola....



2. Amb cançons 
Jugar amb una cançó i un instrument. Aquest dia ens vam trobar amb un instrument nou: EL PANDERO.  

Amb el joc d"EL CIGRÓ PETIT" el vam poder tocar tots. El joc consisteix a cantar la cançó i quan recitem els números del final (un, dos, tres i quatre!)  hem de picar una combinació de diferents intenstitats.
En aquest cas era fluix-fluix-fluix i fort.
Tots els nens i nenes van tenir la oportunitat de tocar el pandero. Ens va agradar molt sentir-lo tocar tan fort!!

3. Amb audicions 
També podem treballar el fort i el fluix amb una audició. En aquest cas Carmina Burana de Carl Orff on se senten clarament les dos intensitats de fort i fluix.
Bellugarem el mocador al so de la música quan soni fort, i el farem una boleta quan soni fluix,

si vols veure l'exemple, clica aqui

4. Amb videos 
Amb un petit video on surten les intensitats del sod'una manera molt divertida i amena: 


5. Amb targetes
Utilitzem targetes amb diferents combinacions de fort-mig fort-fluix. L'alumnat pot interpretar-los amb instruments de percussió. O recitar una dita amb diferents intensitats...
Accedeix al recurs aquí.



Ja aniré penjant d'altres, mentres em dius com el treballes tu?

Comentaris

  1. Moltes gràcies per compartir tota la teva tasca. Fa molts anys que faig música i buscant recursos diferents he trobat tot el que fas i la veritat és que m'encanta i estic utlitzant algunes de les teves idees i dossiers de flauta.

    ResponElimina
  2. Podrien seguir pulsació pandero, caminant fort com un elefant o fluix com formiguetes i parant quan no soni el pandero.

    ResponElimina
  3. Un administrador del blog ha eliminat aquest comentari.

    ResponElimina
  4. Hola Judith,
    En primer lloc moltes gràcies per tots els recursos que ens proposes al teu blog, per a mi personalment són molt útils.
    Sóc mestra d'Infantil, per primera vegada, i aquest any m'han assignat la Música a un CRA. M'agradaria saber com treballar la durada del so, llarg i curt, a infantil, per a les 3 edats conuntament (3, 4 i 5 anys).
    Si et sóc sincera, em costa molt trobar activitats que s'adapten a les tres edats, però n'estic aprenent molt al teu blog.
    Moltes gràcies.
    Salutacions!

    ResponElimina
    Respostes
    1. Doncs hi ha molts jocs per a treballar el llarg i el curt:
      - Buscar sons quotidians que siguin llargs i curts (tro, globus que explota..)
      - Fer sonar objectes de la classe i adonar-se de les diferents durades
      - la capsa dels sons on hi ha unes cordes de diferents tamanys i mentre les estires vas fent sons i visualment es veu si és llarg o curt.
      - Caminant a pas de marxa quan sentin sons curts i quan sentin sons llargs es pararan i aixecaran els braços i els tornaran a baixar.
      - Diferenciar els sons de dos instruments: el so llarg del triangle i el so curt de les claves
      - Dibuixar els sons llargs i curts que pots fer amb la flauta i després llegir-los amb la veu
      - Amb una audició escoltar sons curts i llargs i dibuixar-los. Per exemple el ballet Sylvia de Leo Delives
      - Fer dos trens un que sigui més llarg que l'alte visualment, quan sona el triangle es belluga el tren llarg i quan sola la caixa es belluga el ten curt.
      - Escriure partitures de sons i llegir-los amb instruments o la veu.
      Espero que de moment això et serveixi :)
      Salutacions
      Judith

      Elimina

Publica un comentari a l'entrada

No oblidis subscriure't al blog si t'ha agradat el que has vist!